Wat we doen:
In de loop der jaren zijn we in de praktijk steeds weer geconfronteerd met dezelfde uitdagingen. De meeste uitdagingen in het MKB waren in 9 van de 10 gevallen terug te voeren op ongedefinieerde bedrijf processen, die niet geborgd waren, of, nog vaker, helemaal niet bestonden.
We hebben een paar van die uitdagingen op een rijtje gezet.
-
Werknemers besteden tijd aan het opnieuw doen van dingen die de eerste keer niet goed zijn gedaan
-
Er zijn achterwaartse bewegingen van activiteiten en workarounds en niemand vraagt zich af: waarom?
-
Werk wordt niet uitgevoerd waar en wanneer het zinvol is (met zo min mogelijk middelen)
-
Er zijn onverklaarbare vertragingen in bedrijfs cycli
-
De communicatielijnen en aanspreekpunten tussen de afdelingen zijn niet helder. Wie doet wat, waar, wanneer en waarom juist daar?
-
Werknemers zijn niet in staat om beslissingen te nemen op het laagst mogelijke niveau en hebben niet het gereedschap om hun eigen voortgang te volgen
-
Besluitvorming is traag en blijft vaak ergens steken.
-
Meerdere interfaces en overdrachtspunten tussen afdelingen zonder duidelijke reden ('we deden het gewoon altijd zo’.)
-
Dubbele inspectie-/controlepunten en/of goedkeuringen lijken 'noodzakelijk' te zijn
-
Geen afstemming van Input &output van upstream en downstream processen.
-
Er is geen logica in de volgorde van activiteiten als onderdeel van een proces
-
Er is geen raamwerk voor continue bedrijfsverbetering om structurele identificatie en verbetering van activiteiten te accommoderen en aan te moedigen
Herkende u een aantal van hen? We zijn erg gepassioneerd over het verbeteren van bedrijfsprocessen, simpelweg omdat we uit de eerste hand hebben ervaren wat het verschil is tussen een procesgedreven bedrijf en anderen die gestuurd worden door de waan van de dag.